آموزش با شفقت و جایگزین ها

ttt

منبع: http://www.interniche.org/en/humaneeducation

حرکت رو به رشدی جهت ایجاد رویکردی انسانی با کیفیتی بالا برای آموزش علوم زیستی و پزشکی و دامپزشکی بوجود آمده است. در این رویکرد  مثبت، دانشجویان  با استفاده­ از ترکیبی از روش­های آموزشی شامل شبیه­ سازی­های کامپیوتری چندرسانه ­ای گرفته تا ((آزمایش _برخود )) ( self testing  ) یعنی انجام بعضی آزمایش ها روی خودشان و روی سایر دانشجویان ( مانند تمرین خون گیری و نیز آزمایشهایی با استفاده از دستگاه هایی مانند ( BIOPAKhttps://www.biopac.com/wp-content/uploads/bsl_catalog.pdf) ،آموزش می بینند.

biopak2

 

برای تجربه­ مستقیم حیوانات، دانشجویان  به مشاهده و بررسی حیوانات زنده می پردازند، به درمان حیوانات بیمار می پردازند

 

darman 1

و از جسد  سایر حیواناتی که به طور طبیعی مرده ­اند استفاده می­کنند( Educational Memorial Programs).

http://www.hsvma.org/educational_memorial_programs#.V5BbZfmAOkp

در برخی از مراکز ، بسیاری از دانشجویان  با استفاده­ اجباری و آسیب رسان از حیوانات روبرو  هستند. چنین روش­ هایی هر ساله موجب  رنج گسترده و مرگ تعداد زیادی قورباغه، ماهی، رت و دیگر حیوانات می­شود. این روش ها بی­ احترامی به حیات را آموزش می­دهند زیرا حیوانات را ابزارهایی یک بار مصرف تلقی می­کنند، و در برخی از کشورها موجب آسیب رساندن به محیط زیست نیز میشوند، زیرا بسیاری از این حیوانات را از محیط زیست تهیه می کنند.

 

فثزاهدل1

 

هر چند بسیاری از دانشجویان  در شغل­های آینده­ یشان هرگز از حیوانات استفاده نمی­کنند، اما تشویق و یا ملزم می­شوند به اینکه تشریح  و زنده­ شکافی انجام دهند و گاهی آزمایشهای  بسیار دردناکی را انجام دهند که مغایر با ارزش های اخلاقی­شان است.

 

بعضی از دانشجویان مجبور می­شوند رشته­ تحصیلی خود را تغییر دهند یا کلاً از دانشگاه خارج شوند زیرا در دوره­ هایی تحصیلی آن­ها هیچ تسهیلی برای انتخاب جایگزین­ هایی که از نظر آموزشی معتبر باشند، در نظر گرفته نشده است .

سایر افراد دریافته­ اند که راه آسانتر این است که انتقاد را ترک گفته، نگرش پویای علمی را کنار گذاشته و اجازه دهند که اخلاقیاتشان زیر پا گذاشته شوندو حساسیت آنها به ارزش­های مهمی مثل مسئولیت­های فردی و احترام به حیات ، دچار خدشه شود.

و حرفه­ ها ، افرادی را که مشتاق  به حفظ اخلاقیات  در علم هستند، از دست می دهند .

اما در بعضی مراکز آموزشی و دانشگاه ها،  دانشجویان  می­توانند درجات تحصیلی خود را بدون هیچگونه خللی در آسودگی  وجدان  خود و بدون آسیب زدن به هیچ حیوانی،  کامل کنند.

بنابر این ما به عنوان معلم، دانشجو، پیشروان علمی و قانون­گذاران، باید با  ترک روش­های آموزشی سنتی مطرود ، از  روشهای مدرن و اخلاقی آموزشی حمایت کرده و با آنها همگام شویم .

موسسه جایگزین های آزمایش روی حیوانات به عنوان نماینده سازمان InterNICHE حمایت عملی خود را معطوف اساتیدی می­کند که به جایگزین کردن روش­های آسیب­ رسان به  حیوانات ، کمک می­کنند .

ما به دانشجویان اجازه می­دهیم تا از آسودگی وجدان­شان دفاع کنند و خواهان  یک سیستم آموزشی  پیشرفته­  انسانی با بالاترین کیفیت باشند.

 

 

Be the first to comment on "آموزش با شفقت و جایگزین ها"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*