اصول بنیادی( founding principles)
دانشکده دامپزشکی Western University:

۱- تعهد به یادگیری (( دانشجو-محور)):

  • یادگیری مساله محور (PBL) در دو سال اول (شصت و چهار هفته) مستلزم همکاری گروه های کوچک دانشجویی است. هر گروه به مدت هشت هفته با یکدیگر همکاری می کنند.
  • سمینارها و آزمایشگاه های مرتبط  در  Western Universityو Polytechnic University   California، Pomona و مکان های خصوصی مختلف برگزار می شود.
  • برای دستیابی به منابع اطلاعاتی دامپزشکی با تاکید بر دست یابی به جدیدترین و معتبرترین منابع، از فن آوری استفاده می شود.
  • PBL دانشجویان را به گرو ه های کوچک که توسط یک مربی (که در PBLتسهیل کننده نامیده می شود) تقسیم می کند.
  • دانشجویان در متن یک مسأله یا مورد واقعی اطلاعات را کشف و سپس فرا می گیرند. بدین ترتیب ماندگاری این اطلاعات در ذهن بهبود یافته و شیوه‌های یادگیری فردی میسر می‌شود.
  • به جای رقابت، همکاری عرف است. آزمایشگاه‌ها و سمینارهای برنامه‌ریزی شده توسط دانشکده یا درخواست شده توسط دانشجویان، جلسات PBL را در موقع لزوم تقویت می‌کنند.

تعهد به یادگیری دانشجو-محور برای این طراحی شده که به دانشجویان بیاموزد مانند یک متخصص بصورت مستقل یاد بگیرند، اطلاعات را بدست آورده و بطور نقادانه ارزیابی کنند، در یادگیری با بکدیگر همکاری کنند و انگیزه لازم را برای رشد حرفه‌ای مادام العمر برایشان مهیا کند.

۲- شراکت ‌های راهبردی:

  • ما بواسطه‌ی مشارکت راهبردی با بخش خصوصی دامپزشکی و در نتیجه برگزاری بخش اعظم تحصیل در محل کار، توفق در تحصیل بالینی دانشجویی را در برنامه آموزشی تثبیت می کنیم.

دانشجویان سال اول و دوم از:
۱) مراجعین و بیماران طرف قرارداد در مراکز بیمارستانی حیوانات خانگی
۲) حیواناتِ جایگاه‌های مراقبت از حیوانات و ۳
) بیماران مراکز خصوصی منتخب  نگهداری اسب‌ها، دام و طیور و حیات وحش مراقبت می‌کنند.
دانشجویان سال سوم (در تیم‌های سه نفره) بطور گردشی در فعالیت‌های دامپزشکی منطقه‌ای مورد تأیید دانشکده یا مؤسسات دارای بیش از سه دامپزشک کار می‌کنند. دانشجویان به کسب تجربه پرداخته و بصورت پاره‌وقت با متخصصین/کارکنان/مراجعین/بیماران تعامل داشته و در محل، روی اهداف آموزشی تعیین شده توسط مدیران واحدهای درسی دانشکده‌های دانشگاهٌWestern  بصورت پاره‌ وقت کار می‌کنند.

دانشجویان سال چهارم بصورت انفرادی در اماکن مورد تأیید دانشکده در فعالیت‌های تخصصی منطقه‌ای، ملی یا بین‌المللی، بیمارستان‌های آموزش دامپزشکی، یا مؤسسات دولتی و خصوصی که تا حدی توسط اهداف شغلی دانشجو و سهولت رفت و آمد وی تعیین شده‌اند به صورت گردشی فعالیت می کنند. این دانشجویان همگی با نظارت و ارزیابی خاص دانشکده در چرخش‌های پزشکی و جراحی  شرکت می‌کنند.

مهارت تکنیکی در دامپزشکی مستلزم تعامل دانشجویان با همه حیوانات و تبحر یافتن در تکنیک‌های لازم برای انجام کار به شکل ایمن است. برنامه‌ریزی درسی ما، فرصت تجربه‌ی کار با طیف وسیعی از گونه‌ها، موقعیت های دامپزشکی و کارکردهای تکنیکی را به دانشجویان می‌دهد. دانشجویان ما تنها زمانی در برنامه‌ریزی درسی جلو میروند که در مهارت‌های بالینی ضروری از خود تبحر کافی نشان دهند.

تعهد به یادگیری دانشجو-محور برای به حداکثر رساندن تجربه یادگیری در فعالیت‌های بالینی دامپزشکی یا سایر مشاغل و تربیت دامپزشکان آماده کار که توانایی عملکرد مستقل را داشته باشند طراحی شده است.

۳ – پایبندی به فلسفه احترام به زندگی در برنامه‌ آموزشی دامپزشکی

  • کلیه نمونه‌های آزمایشگاه‌هایی که در آنها از جسد حیوانات استفاده می شود، از برنامه اهدا داوطلبانه جسد تأمین می‌شوند.
  • واحد سمینار مباحث دامپزشکی، حاوی مباحث اخلاقی مرتبط با فلسفه احترام به زندگی می‌باشد.
  • هوشبری و آموزش جراحی در سال‌های اول و دوم با کسب تجربه از مدل‌های بی‌جان و دینامیک و همچنین اجساد آغاز می‌شود.
  • آموزش تکنیکی روی حیوانات زنده در سال‌های اول تا چهارم در جایگاه‌هایی صورت می‌گیرد که اساسا از حیوانات نیازمند درمان که از بیماری‌های طبیعی در رنج هستند ، استفاده می‌کنند. اینکار در محیطی بانسبت پایین دانشجو به مربی صورت می‌گیرد.
  • جنبه اخلاقی احترام به زندگی، ما را وا می‌دارد تا یکدیگر را از آنچه برایمان مشکل‌ساز است آگاه کنیم، با بی‌باکی با یکدیگر صحبت کرده و برای ادای مسئولیت‌هایمان با همدیگر کار کنیم. موجب می‌شود برای جبران رنج عظیمی که انسان به حیوانات تحمیل می‌کند، در کنار هم به دنبال فرصت‌هایی برای کمک به حیوانات باشیم. بدین‌نرنیب، برای لحظه‌ای از هراس غیر قابل درک هستی رهایی یابیم- Alber Schweitzer
  • تعهد به یادگیری دانشجو-محور برای ارتقای احترام به زندگی و تمامی حیوانات، و نه محدود به حیوانات ارزشمند یا متعلق به انسان، طراحی شده است. این تعهد بنیادی کالج ما در راستای رسم انسانی دانشگاه علوم بهداشتی Western است.

 

 

پیام ریاست دانشکده  دامپزشکی  Western University

Phillip D. Nelson, DVM, PhD

 

دانشکده ی ما، با ارائه ی یک برنامه ی آموزشی نوین، دامپزشکانی آماده ی حضور در فضای کار را فارغ التحصیل می کند. ما از یک رویکرد مساله محور که  پرسشگری عملی را ترویج می کند، استفاده می نماییم.

برنامه درسی ما دانش آموختگانی را تربیت می کند که توانایی رهبری و عضویت در یک تیم پزشکی کارآمد را دارند و می توانند به بهترین شکل از بیمار مراقبت کنند و به صورت مشارکتی، به نفع سلامت عمومی خدمت رسانی کنند.

دانشکده دامپزشکی وسترن همچنین از شراکت استراتژیک خود برای فرستادن دانشجویان سال سوم به ۱۶ موسسه با تجربه مختلف و دانشجویان سال چهارم به بیش از ۸ موسسه بهره می برد.

این برنامه ها که با دقت برنامه ریزی شده و تحت نظارت هستند در کنار متخصصین و در محیط کاری واقعی اتفاق می افتد؛ به شیوه ای طراحی شده اند که در تداوم با شیوه  ((مسئله محور)) ((problem based learning)) که برای سال های اول و دوم درسی طراحی شده اند، باشند.

این تجربیات دنیای واقعی در ارتباط با مراقبت و درمان  بیمار را نباید با تجربه ی کاری ایستادن صرف، کنار متخصص یا کاراموزی اشتباه گرفت. این روش های آمزشی، برنامه ریزی شده، تحت نظارت و ارزیابی شده هستند.

در نتیجه، دانشجویان دامپزشکی وسترن غالبا در مقایسه با دانشجویانی که با برنامه های دامپزشکی دیگری آموزش دیده اند به طور متوسط دارای تجربه مهارتهای بالینی ۱۰ برابر یا  بیشتر هستند؛ از همه مهمتر، از آنجایی که دانشجویان با مهارتهای بالینی مورد نیاز در محیط کاری واقعی رو به رو شده‌اند، از فردای روز فارغ التحصیلی آماده ی کار هستند.

موفقیت شیوه ما در آمار موفقیت دانشجویانمان در آزمون NAVLE نمایان است.

این آمار در ۵ سال گذشته به طور متوسط ۹۵ درصد بوده است. رضایتمندی بالای کارفرمایان از دانش آموختگان ما نیز مصداقی از موفقیت این شیوه است. فارغ التحصیلان ما در همه زمینه های شغلی رشته دامپزشکی با موفقیت مشغول کار شده اند.

 

کالج دامپزشکی وسترن، از اصول بنیادی دانشگاه پیروی می کند. این اصول، شیوه های انسانی و مهربانانه مراقبت از بیمار را در بر می گیرد.

این باورها در فلسفه ی احترام به زندگی کالج بازتاب می یابند و  تضمین می کنند که برای آموزش دانشجویان دامپزشکی، هیچ حیوانی مورد آزار قرار نمی گیرد.

دانشکده ی دامپزشکی ما به نقش خود درمنافع اجتماعی افتخار می کند. فارغ التحصیلان ما نه تنها به عنوان دامپزشکانی حاذق شناخته می شوند، بلکه شوق و تمایلشان برای بهبود سلامت جامعه هم چشمگیر است؛ آن ها نه تنها نسبت به حیوانات بیمار، بلکه نسبت به همنوعان خود هم متعهد هستند.

لینک فیلم سخنرانی رییس دانشکده: http://www.westernu.edu/veterinary/

بیوگرافی رییس دانشکده: http://www.westernu.edu/stp/bios.php?bio=pnelson

 

برنامه درسی دانشجویان دامپزشکی   Western University ( آمریکا-کالیفرنیا )

سال اول :

شامل دروس پایه، اموزش کار با وسایل ازمایشگاهی و تمرکز روی علوم زیست پزشکی پایه ای  میباشد. تاکید اصلی روی یادگیری  ساختار و عملکرد صحیح بدن یک حیوان سالم  می باشد. در بخش مهارتهای کلینیکی روشهای نگهداری و مقید‌‌‌سازی حیوانات مختلف دام کوچک و دام بزرگ به دانشجویان اموزش داده میشود.

Courses

Anatomy I

Cell and Tissue Types

Organ System Structure & Function I

Physiological Chemistry

Clinical Radioanatomy and Principles of Imaging

Problem-Based Learning I and II

Clinical Skills I

Human-Animal Relationships

Applied Veterinary Molecular Biology

Adopt-a-Veterinary Student

International Veterinary Medicine

Organ System Structure & Function II

Anatomy II

Feeds and Feeding

Immunology

General Pathology

Comparative Anatomy and Physiology

سال دوم:

برنامه اموزشی برای دانشجویان سال دوم تقریبا مربوط به پاتوفیزیولوژی بیماریهای بخصوصی  است که ارگان های سیستم های مختلف بدن  تاثیر میگذارد.

در این دوره ها،  دانشجویان ارتباط علائم مورفولوژی و فیزیولوژی یک بیماری خاص را ،با کارکرد غیرعادی ایجاد شده در یک سیستم بخصوص بدن مشاهده می کنند.

علاوه بر این،  در سال دوم موضوعات کلینیکی و  تصویربرداری به دانشجویان معرفی میشود.

در بخش (( مهارت های کلینیکی ۲ )) روند اصلی معاینه بالینی و تشخیصی برای همه گونه ها، به دانشجو آموزش داده میشود.

Courses

Microbial Pathogenesis

Veterinary Microbiology Laboratory

General Parasitology

Veterinary Neurobiology

Basic Pharmacology

Clinical Skills II

Respiratory Pathophysiology

Toxicology

Epidemiology/Biostatistics

Law and Veterinary Medicine

Urinary Pathophysiology

Clinical Rotations

Emerging and Exotic Diseases of Animals and Initial Accreditation Training

Clinical Veterinary Genetics

Gastrointestinal Pathophysiology

Cardiovascular Pathophysiology

Reproductive Pathophysiology

Diagnostic Imaging

Principles of Surgery

Endocrinology Pathophysiology

Public Health

Clinical Pharmacology

Hemic-Lymphatic and Clinical Pathology

Introduction to Zoological Medicine

Accelerated Clinical Excellence I (ACE I)

Ethics & Veterinary Medicine

Skeletal Pathobiology

 

سال سوم:

در بیشتر دوران سال سوم تحصیلی، دانشجویان جنبه های پاتوفیزیولوژی بیماریهای خاصی که در سال دوم یاد گرفتند را با یک بحث و گفتگوی جامع درباره علائم کلینیکی،معیار تشخیص و روش درمان آن ها، ادغام می کنند.

بنابراین برنامه آموزشی سال سوم   دانشجو  را مجهز به یک پایه محکمی در طب کلینیکی با تاکید بر تشخیص،پیش آگهی  و مدیریت درمان، می کند.

برنامه  سال سوم با یک دوره دو هفته ای انتخابی پیشرفته، به انتها می رسد.

Courses

Food Animal Medicine & Surgery

Equine Camelid Medicine & Surgery

Accelerated Clinical Excellence II (ACE II)

Small Animal Medicine and Surgery I and II

Clinical Reasoning

Theriogenology

Veterinary Anesthesia and Analgesia

Small Animal Clinical Procedures Lab

Introduction to Small Animal Anesthesia & Surgery Techniques

Clinical Dermatology

Zoological Medicine

Veterinary Economics and Practice Management

Diagnostic Ultrasonography

Ophthalmology

Large Animal Clinical Anatomy

Standardized Client Interviews

Clinical Animal Behavior

Bovine Procedures Lab

 

سال چهارم:

با شروع سال چهارم تمام core didactic courses و بعضی دوره های کلینیکی کامل میشوند.

دانشجویان کل سال را صرف به دست اوردن تجربه بیشتر در کلینیک و چرخش در بخش های دیگر میکنند و  از روش نزدیک شدن به کیس استفاده میکنند.case method approach

دانشجویان، زیر نظارت اساتید از بیمار شرح حال میگیرند، معاینات فیزیکی انجام می دهند و نیز کارهای تشخیصی و جراحی انجام داده، و می‌‌آموزند تا  مسوولیت درمان را به عهده بگیرند و بیمار و مراجع را مدیریت کنند.

Core Clinical Rotations  Weeks

Total Core Rotations  ۴۱

Total  ۶۱

Small Animal Medicine  ۳

Small Animal Surgery  ۳

Large Animal Medicine  ۳

Large Animal Surgery  ۳

Ambulatory Medicine  ۳

Wildlife Clinic  ۲

Radiology/Imaging  ۳

Anatomical and Clinical Pathology  ۳

Emergency and Critical Care  ۳

Anesthesiology  ۳

Ophthalmology  ۲

Oncology  ۲

Cardiology  ۲

Neurology  ۲

Dermatology  ۱

Taking Charge of Your Professional Life  ۱

Tufts at Tech Community Veterinary Clinic  ۲

Ethics Seminar  ۲ hours

Required Electives  ۱۶

Vacation  ۴