منبع: http://www.interniche.org/en/humaneeducation
حرکت رو به رشدی جهت ایجاد رویکردی انسانی با کیفیتی بالا برای آموزش علوم زیستی و پزشکی و دامپزشکی بوجود آمده است. در این رویکرد مثبت، دانشجویان با استفاده از ترکیبی از روشهای آموزشی شامل شبیه سازیهای کامپیوتری چندرسانه ای گرفته تا ((آزمایش _برخود )) ( self testing ) یعنی انجام بعضی آزمایش ها روی خودشان و روی سایر دانشجویان ( مانند تمرین خون گیری و نیز آزمایشهایی با استفاده از دستگاه هایی مانند ( BIOPAKhttps://www.biopac.com/wp-content/uploads/bsl_catalog.pdf) ،آموزش می بینند.
برای تجربه مستقیم حیوانات، دانشجویان به مشاهده و بررسی حیوانات زنده می پردازند، به درمان حیوانات بیمار می پردازند
و از جسد سایر حیواناتی که به طور طبیعی مرده اند استفاده میکنند( Educational Memorial Programs).
http://www.hsvma.org/educational_memorial_programs#.V5BbZfmAOkp
در برخی از مراکز ، بسیاری از دانشجویان با استفاده اجباری و آسیب رسان از حیوانات روبرو هستند. چنین روش هایی هر ساله موجب رنج گسترده و مرگ تعداد زیادی قورباغه، ماهی، رت و دیگر حیوانات میشود. این روش ها بی احترامی به حیات را آموزش میدهند زیرا حیوانات را ابزارهایی یک بار مصرف تلقی میکنند، و در برخی از کشورها موجب آسیب رساندن به محیط زیست نیز میشوند، زیرا بسیاری از این حیوانات را از محیط زیست تهیه می کنند.
هر چند بسیاری از دانشجویان در شغلهای آینده یشان هرگز از حیوانات استفاده نمیکنند، اما تشویق و یا ملزم میشوند به اینکه تشریح و زنده شکافی انجام دهند و گاهی آزمایشهای بسیار دردناکی را انجام دهند که مغایر با ارزش های اخلاقیشان است.
بعضی از دانشجویان مجبور میشوند رشته تحصیلی خود را تغییر دهند یا کلاً از دانشگاه خارج شوند زیرا در دوره هایی تحصیلی آنها هیچ تسهیلی برای انتخاب جایگزین هایی که از نظر آموزشی معتبر باشند، در نظر گرفته نشده است .
سایر افراد دریافته اند که راه آسانتر این است که انتقاد را ترک گفته، نگرش پویای علمی را کنار گذاشته و اجازه دهند که اخلاقیاتشان زیر پا گذاشته شوندو حساسیت آنها به ارزشهای مهمی مثل مسئولیتهای فردی و احترام به حیات ، دچار خدشه شود.
و حرفه ها ، افرادی را که مشتاق به حفظ اخلاقیات در علم هستند، از دست می دهند .
اما در بعضی مراکز آموزشی و دانشگاه ها، دانشجویان میتوانند درجات تحصیلی خود را بدون هیچگونه خللی در آسودگی وجدان خود و بدون آسیب زدن به هیچ حیوانی، کامل کنند.
بنابر این ما به عنوان معلم، دانشجو، پیشروان علمی و قانونگذاران، باید با ترک روشهای آموزشی سنتی مطرود ، از روشهای مدرن و اخلاقی آموزشی حمایت کرده و با آنها همگام شویم .
موسسه جایگزین های آزمایش روی حیوانات به عنوان نماینده سازمان InterNICHE حمایت عملی خود را معطوف اساتیدی میکند که به جایگزین کردن روشهای آسیب رسان به حیوانات ، کمک میکنند .
ما به دانشجویان اجازه میدهیم تا از آسودگی وجدانشان دفاع کنند و خواهان یک سیستم آموزشی پیشرفته انسانی با بالاترین کیفیت باشند.
Leave A Comment