See it through their eyes - primate (website) 1 (1) Cf-logo

ترجمه: کیمیا جانفدا

اتحادیه بریتانیایی برچیدن زنده شکافی (BUAV) یک گروه حمایت کننده از حیوانات بر ضد هرگونه آزمایشات حیوانی می باشد. پیدایش گروه در سال ۱۸۹۸ با شخصی به نام “فرانسیس پاور کوب” که یک نویسنده و مدافع حقوق زنان بود آغاز شد.

BUAV در زمینه هایی مانند آموزش، تحقیق، اعمال نفوذ کردن در سازمانهای مختلف، بررسی کردن آزمایشات گوناگون، زیر پوشش قرار دادن فعالیتهای لابراتوارها، تبلیغ جایگزینهای غیر حیوانی در آزمایشات و موارد قانونی که در مبحث آزمایشات حیوانی چالش برانگیز می باشد فعالیت میکند. در واقع  BUAV نقش دبیرخانه اتحادیه اروپا در پایان دادن به آزمایشات حیوانی (ECEAE) را بر عهده گرفته است که در سال ۱۹۹۰ تاسیس شد. “مایکل تئو” مدیر اجرائی گروه BUAV، همچنین مدیر اجرائی اتحادیه ECEAE نیز می باشد.

در سال ۲۰۱۲ به منظور تشکیل یک نهاد جدید برای مبارزه علیه آزمایشات مواد آرایشی بر روی حیوانات، BUAV به جامعه ضد زنده شکافی انگلستان پیوست. مدیر این گروه جدید آقای “ریکی جرویس”می باشد. این تشکیلات، محصولات عاری از ستم و شکنجه علیه حیوانات را با نشان یک خرگوش در حال پرش، به بازار عرضه می کند.

 FrancesPowerCobbe2

 فرانسیس پاور کوب، بنیانگذار BUAV

پیشینه گروه BUAV

پیدایش گروه در ژوئن ۱۸۹۸ توسط “فرانسیس پاور کوب” و در خلال یک گردهمائی عمومی در بریستول انگلستان اتفاق افتاد.

این گروه، بدواً با نام اتحادیه بریتانیا یا اتحادیه شناخته می شد. در آغاز فعالیتها، مبارزه اتحادیه علیه استفاده از سگها در زنده شکافی بود که با موفقیت توانستند نزدیک به ۱۹۱۹ سگ را از این آزمایشات محافظت کنند. در دهه نود، این سازمان توانست با تحت فشار قرار دادن دولت بریتانیا در منع انجام آزمایش دوز کشنده خوراکی (oral LD50) موفقیت هائی بدست آورد. این گروه همچنین با اعمال نفوذ در اتحادیه اروپا توانست در اعمال متمم شماره ۷ در دستورالعمل مواد آرایشی و بهداشتی، که ممنوعیت فروش محصولات آزمایش شده بر روی حیوانات در کشورهای اتحادیه اروپایی را در پی داشت، شرکت داشته باشد.

حیطه فعالیت

در سالهای اخیر، BUAV روی زمینه های جدیدی تمرکز کرده است؛ تشویق محصولاتی که بر روی حیوانات آزمایش نشده اند؛ مقابله با طرح سازمان ثبت، ارزیابی، اجازه استفاده و محدودیت برای استفاده مواد شیمیایی (REACH) وابسته به اتحادیه اروپا جهت انجام آزمایش دهها هزار ماده شیمیایی بر روی میلیونها حیوان و همچنین جلوگیری از استفاده غیر انسانی از میمونها در آزمایشات، از جمله حیطه های فعالیت این گروه می باشد.

BUAV به مصرف کنندگان در شناسائی و عدم خرید محصولاتی که روی حیوانات آزمایش شده اند کمک می کند؛ چه محصولات آرایشی و چه هر نوع محصولات خانگی. این حمایت اتحادیه، در واقع اعتبارنامه و مهر تائیدی است بر فعالیت کمپانیهائی که درارائه محصولات خود از آزمایشات حیوانی استفاده نمی کنند. در وبسایت اتحادیه یک لیست به روز شونده از شرکتهایی که مورد تائید هستند وجود دارد. از دیگر اقدامات گروه، نجات ۵۰ میمون در تایلند است که در پناهگاهی نگهداری می شوند.

در ۳۰ ‍‍‍‍ژانویه ۲۰۰۸، BUAV یک موفقیت بزرگ از طرف وزارت کشور به دست آورد وقتی که در جریان یک پرونده، دادگاه موافقت کرد که گزارشات ارائه شده به دادگاه از طرف شرکت خاطی، به طرز مغرضانه فقط جنبه های مثبت تحقیق را نشان می دهد؛ در صورتی که BUAV معتقد بود که به عمد جنبه های منفی تحقیقات مانند درد و رنج حیوانات، بسیار کم اهمیت جلوه داده شده است.BUAV مخالف هر گونه خشونت و شکنجه و ارعاب حیوانات تحت نام حقوق حیوانات و رفاه حیوانات می باشد.

تحقیقات محرمانه

در خلال تحقیقات محرمانه، BUAV از آزمایش بر روی میمونهای ویتنامی و نسل کشی آنها طی تحقیقاتی در کشورهای اروپائی و آمریکا، پرده برداشت. همچنین تحیقاتی نشان می داد که دانشگاه کمبریج و شرکت کوونس که یک شرکت تامین کننده آزمایشات حیوانی است، فعالیتهای آزمایشگاهی در آلمان دارند. همچنین در سال ۲۰۰۷ تحقیقات دیگری، معاملات  و تجارت گسترده میمونها را در اسپانیا و مالزی بر ملا کرد که بعد از آن در فوریه ۲۰۰۸، هیئت بلندپایه ای از مالزی، BUAV را برای نظارت و جلوگیری در تجارت میمونها در مالزی منصوب نمود.

منبع: en.wikipedia.org