کنفرانس سالانه ی Lush Prize، پنجشنبه ۱۰ نوامبر ۲۰۱۶، در لندن برگزار شد.

موضوع محوری و تم این کنفرانس، (‘Regulating Chemical Safety – the future for animal use’) بود.

کمپانی Lush،  در بریتانیا، تولید کننده محصولات آرایشی و زیبایی  است که از مواد  اولیه  گیاهی و  ارگانیکی برای ساختن محصولات دست ساز و تازه خود استفاده می کند که کمپانی های  سازنده این مواد اولیه هیچکدام هیچ ماده و محصولی را نه تنها در حال حاضر روی حیوانات آزمایش نمی کنند، بلکه در آینده هم قصد ندارند در آزمایش های حیوانی شرکت کنند.

در این راستا، LUSH، موسسات پیش قدم در زمینه های علمی و کمپین گذاری را که به منظور پایان دادن یا جایگزین کردن آزمایشات حیوانی تلاش می کنند، شناسایی و  با نظر داوران گروه هایی را انتخاب کرده و به منظور تشویق و کمک به ادامه فعالیتهایشان، به آنها جایزه می دهد؛ به ویژه در حیطه های تحقیقات سم شناسی. برندگان در بخش های مختلف از جمله:
Lobbying
Public Awarenes
Science
Training
Young Researcher

انتخاب می شوند.

آقای Nick Jukes، از موسسه InterNICHE به عنوان نماینده گروه در مراسم حاضر شد و به ارائه سخنرانی در خصوص دست
آورد ها و اهداف IAVA پرداخت. IAVA برنده ی امسال Lush Prize در بخش آموزش (Training)  می باشد.

از میان ۲۰ پروژه که از ۱۱ کشور شرکت کردند، برای اولین بار، برندگانی از کشور های چین، کره جنوبی و موسسه IAVA از ایران به عنوان برنده ای از خاورمیانه اعلام شدند.

15109614_1805705919675458_2363780166179817775_n-1

 

موسسه جایگزین های آزمایش روی حیوانات، از همه دانشمندان ، اساتید، دانشجویان و فعالانی که در این دوره ۷ ساله فعالیت گروه،  برای ترویج روشهای جایگزین به جای استفاده از حیوانات در آموزش و پژوهش تلاش کرده اند،سپاسگزار بوده و این موفقیت را مرهون تلاشهای تک تک آنها می داند.